Uszkodzenie mienia w trakcie przeprowadzki

Podejmując decyzję o skorzystaniu z usług profesjonalnej firmy przy przeprowadzce wierzymy, że przeprowadzka zostanie zrealizowana sprawnie i bez żadnych problemów. Istotnie, oddanie przeprowadzki w ręce fachowców to decyzja bardzo dobra, niemniej jednak nawet najlepszej firmie od czasu do czasu może przydarzyć się przysłowiowa “wpadka” w postaci uszkodzeń mienia będącego przedmiotem przeprowadzki. Co oczywiste w interesie zarówno Zleceniodawcy przeprowadzki jak i samej firmy jest dostarczenie mienia w nienaruszonym stanie, aczkolwiek nikt nie jest nieomylny, a niestety wypadek na trasie przejazdu nie będący winą kierowcy firmy przeprowadzkowej może stać się faktem. Co w takim przypadku z mieniem, które zostało uszkodzone? W jaki sposób Zleceniodawca usługi może ubiegać się o odszkodowanie? Warto w tym miejscu podkreślić, że każda firma realizująca przeprowadzki posiada właściwe dla swojej działalności ubezpieczenie oraz obowiązkowe dla pojazdów ubezpieczenie OC. Niemniej jednak ww. polisy nie gwarantują zwrotu kosztów za uszkodzone ładunki, ale każda rzetelna firma przeprowadzkowa przyjmując zlecenie od Klienta informuje o możliwości skorzystania z dodatkowych ubezpieczeń, które np. w przypadku transportu fortepianów, dzieł sztuki czy innych drogocennych przedmiotów jest jak najbardziej godne uwagi. Skorzystanie z dodatkowej polisy daje gwarancję otrzymania odszkodowania w przypadku uszkodzeń. Wspomnieć trzeba również o tym, że za uczestniczące w przeprowadzce przedmioty odpowiada zarówno firma przeprowadzkowa jak i Klient, a jest tak w przypadku, gdy za pakowanie mienia odpowiedzialny jest Zleceniodawca. Pracownicy firmy przeprowadzkowej zastają wówczas spakowane mienie i nie mają wpływu na jakość pakowania. Jeżeli znajdujące się w kartonach przedmioty nie zostały w odpowiedni sposób zabezpieczone, a są wykonane np. ze szkła lub porcelany to prawdopodobne jest, że zostaną uszkodzone. Natomiast gdy winowajcą uszkodzenia w ewidentny sposób jest pracownik firmy przeprowadzkowej bądź cała ekipa, która nie wykonała swojej pracy odpowiednio to wówczas Klient posiadając dowód niekompetencji pracowników firmy ma prawo domagać się zwrotu pieniędzy.